{ "title": "Bateri Notaları", "image": "https://www.nota.gen.tr/images/bateri-notalari.jpg", "date": "19.01.2024 13:48:29", "author": "Selen Karadeniz", "article": [ { "article": "Bateri notaları, bateri vurmalı çalgılar arasındadır. Ritim tutmaya yarayan bateri genellikle 5 parça davuldan ve 3 parça zilden meydana gelir. Bateri çalma için hızın yanında denge ve akıcılık gerektiren bir eylemdir. Bir müzik enstrümanın çalınması için hem teknik önemlidir hem de nota bilgisi önemlidir. Bu bateri içinde geçerlidir. Bateri için teknik, oturma pozisyonunu, baget tutuşunu, vuruş şeklini, davul setinin kurulumunu, akortlama gibi alakalı konuları içine alır. Teknik bilginin yanı sıra nota bilgisi de iyi olduğu takdirde, herhangi bir parçayı, egzersizi rahatça çözümlemek ve çalmak kolay olur.

Öncelikle bateri oturarak çalınan enstrümandır. Bu nedenle öncelikle kişinin rahat edeceği, yüksekliği ayarlanabilen bir bateri taburesine ihtiyacı vardır. Bateri çalan kişi rahat ediyorsa, çaldığı müziğe de iyi konsantre olabilir. Taburenin yüksekliği ve bateriye uzaklığı oldukça önemlidir. Doğru ayar baterinin rahat çalınmasını sağlar. Az eforla uzun süre çalmak hedeflenmelidir.

Teknik konuları bilenler nota bilgisinden genellikle uzak kalmaya çalışırlar. Ancak bateri notaları gözünüzü korkutmasın. Bu notaları öğrenmek sanıldığı kadar zor ve karmaşık değildir. Bateri çalanların kullandığı toplam altı değer nota bulunmaktadır. Bateri notaları tam, yarım, çeyrek, sekizlik, onaltılık ve otuzikilik olur. Bu nota değerleri arasındaki bağlantılar bilindiği takdirde, bateri notaları daha iyi kavranmış olur.

Ritim, armoni, melodi ve dinamikler müziği meydana getirir. Bateri ritmik enstrümanlar arasında olduğundan, bateri çalan kişinin armoni bilgilerini kullanması gerekli değildir. Bu nedenle bateri notaları okuduklarında sadece notaların zamansal özellikleri bilinse yeterli olur.

Notalar portre denilen düzeneğe yazılır. Bateri notalarında matematiksel formül ise;
Bateri notalarında sayma kalıpları da bilinmelidir. Yani dört ölçülük bir grupta birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü satırlar yani ölçüleri anımsatır. Bu nedenle aşağıdaki şekilde saymaya alışılmalıdır.

Bir, ki, üç, dört.

İki, ki, üç, dört.

Üç, ki, üç, dört.

Dört, ki, üç, dört.

Bu kalıpla dört ölçülük kalıpların yani formların kolay şekilde tekrarlanması mümkün olur. Bu müzik eserlerinin çalındığı zaman bateri çalan kişiye kolaylık sağlar. Dörtlük nota bir vuruştur, metronom 69 olduğunda yani saniye ile çalışıldığında 1 saniyelik süreyi kapsar. Bu dörtlük susta, notada öğrenildiği sürede vuruş yapılmayacağını ve susulacağını belirtir. Bu susmayla kavrama da es denmektedir.
" } ] }