Bateri Notaları Bateri, vurmalı çalgılar arasında yer alır. Ritim tutmaya yarayan bateri, genellikle beş parça davuldan ve üç parça zilden oluşur. Bateri çalmak, hızın yanı sıra denge ve akıcılık gerektiren bir eylemdir. Bir müzik enstrümanının çalınması için hem teknik bilgi hem de nota bilgisi önemlidir. Bu durum bateri için de geçerlidir. Bateri çalmak için gerekli teknikler arasında oturma pozisyonu, baget tutuşu, vuruş şekli, davul setinin kurulumu ve akortlama gibi konular yer alır. Teknik bilginin yanı sıra nota bilgisi de iyi olduğu takdirde, herhangi bir parçayı veya egzersizi rahatça çözümlemek ve çalmak kolaylaşır. Bateri Oturma Pozisyonu Öncelikle, bateri oturarak çalınan bir enstrümandır. Bu nedenle kişinin rahat edeceği, yüksekliği ayarlanabilen bir bateri taburesine ihtiyacı vardır. Bateri çalan kişi rahat ediyorsa, çaldığı müziğe de iyi konsantre olabilir. Taburenin yüksekliği ve bateriye uzaklığı oldukça önemlidir. Doğru ayar, baterinin rahat çalınmasını sağlar. Az eforla uzun süre çalmak hedeflenmelidir. Bateri Notalarının Öğrenilmesi Teknik konularda bilgi sahibi olanlar, genellikle nota bilgisinden uzak durmaya çalışırlar. Ancak bateri notaları gözünüzü korkutmasın. Bu notaları öğrenmek sanıldığı kadar zor ve karmaşık değildir. Bateri çalanların kullandığı toplam altı değerli nota bulunmaktadır. Bateri notaları tam, yarım, çeyrek, sekizlik, onaltılık ve otuzikilik olur. Bu nota değerleri arasındaki bağlantılar bilindiği takdirde, bateri notaları daha iyi kavranır. Bateri ve Ritmik Yapı Ritim, armoni, melodi ve dinamikler müziği meydana getirir. Bateri ritmik enstrümanlar arasında olduğundan, bateri çalan kişinin armoni bilgilerini kullanması gerekli değildir. Bu nedenle bateri notalarını okurken sadece notaların zamansal özellikleri bilinse yeterli olur. Bateri Notalarının Matematiksel Formülü Notalar, "portre" denilen düzenek üzerine yazılır. Bateri notalarında matematiksel formül ise şöyledir:
Bateri Notalarında Sayma Kalıpları Bateri notalarında sayma kalıpları da bilinmelidir. Yani dört ölçülük bir grupta birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü satırlar yani ölçüler anımsatılır. Bu nedenle aşağıdaki şekilde saymaya alışılmalıdır: Bir, ki, üç, dört. İki, ki, üç, dört. Üç, ki, üç, dört. Dört, ki, üç, dört. Bu kalıpla dört ölçülük kalıpların yani formların kolay şekilde tekrarlanması mümkündür. Bu, müzik eserlerinin çalındığı zaman bateri çalan kişiye kolaylık sağlar. Dörtlük nota bir vuruştur; metronom 69 olduğunda, yani saniye ile çalışıldığında, bir saniyelik süreyi kapsar. Bu dörtlük susta, notada öğrenildiği sürede vuruş yapılmayacağını ve susulacağını belirtir. Bu susmayla kavrama da "es" denmektedir. |